İş Davası Nedir?

Ankara iş avukatı, iş davası sürecinde önemli bir yere sahiptir. Haksız yere itiraz edilen kişi veya kurum İş Mahkemesi’ne başvurur ve başvurusu kabul edildiğinde iş davası açılabilir. Bu davalar işvereniniz veya çalışanınız tarafından açılabilir. Genellikle bu, bir şirketin veya kurumun işverenleri ve çalışanları arasında olur. Bununla birlikte, çeşitli durumlarda da kendini gösterebilir. Alacaklar aleyhine ticaret hukuku davası da açılabilir. İşçi ile işveren arasındaki anlaşmazlığın uzlaşma bulamayacağını düşünürse, işçinin haklarını kullanamaz ve kötü davranışa maruz kalırsa iş dava açabilirsiniz. İşçiler ile işverenler arasındaki uyuşmazlıklar ile Sosyal Sigortalar Kurumu’nun (SGK) aralarındaki uyuşmazlıkları İş Mahkemesi belirler. Ancak asliye hukuk mahkemesine de başvurabilirsiniz. Dava açmadan önce ise iş davası deneyimi olan bir iş hukuku avukatı yardımıyla mevcut durumunuzu değerlendirmelisiniz.

İş Davası Türleri

İş mahkemesi, iş hukuku kapsamında yaşanan uyuşmazlıklar nedeniyle açılan davalar ile ilgilenir. İş Mahkemesi’nde açılabilecek dava türleri, kıdem tazminatı, işten çıkarılma tazminatı, kötü niyet tazminatı, ücret talebi, fazla çalışma tazminatı, yıllık ücretli izin tazminatı davası, iş kazası sonucu maluliyet veya vefat tazminatı davası, emeklilik davaları veya emekliliğe hak kazanma, çalışma durumunun tespiti, maluliyet tespiti, iş kazası tespiti, işe iade davası, iş ve sosyal güvenlik uyuşmazlıklarına ilişkin davalar şeklindedir. Bunun yanı sıra Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) veya Türkiye İş Kurumu’nun taraf olduğu davalar ve özel kanunla onaylanmış davalar da görülür. Tüm bu davalar ise Ankara iş avukatları yardımıyla yürütülür. Tüm bu davaların süreci ise birbirinden farklı ilerler.

İş Davası Süreci

İşçi ve işveren arasındaki uyuşmazlıklara İş Mahkemesi bakar. Her mahkemenin özel bir mahkemesi vardır. Asliye hukuk mahkemesi, iş mahkemesinin bulunmadığı yerlerde davalara bakmaya yetkili organdır. Zorunlu arabuluculuk kurumu, iş hukuku uyuşmazlıklarında da görev yapmaktadır. Dava açılmadan önce uyuşmazlığın çözümü için arabulucuya başvurulması zorunludur. Bu esnada anlaşmaya varılamazsa, iş hukuku konusunda uzmanlaşmış bir Ankara iş davası avukatı tarafından yapılan şikayet dilekçesi ile dava açılabilir. İş kanununa göre bir avukata danışmak zorunda değilsiniz. Davayı kendin takip etmelisin. Ancak sürekli talepler, kısmi talepler, düzeltmeler, zamanaşımı gibi hukuki uzmanlık gerektiren işlemler için bir avukattan yardım alınması faydalı olabilir.

Avukatların İş Davasındaki Rolü

İşçi ile işveren arasındaki iş sözleşmesinin düzenlenmesi, bu sözleşmenin uygulanması, sözleşmenin uygulanmasından doğan hak ve alacaklar ve bu hususlardaki uyuşmazlıkların çözümü iş hukuku faaliyet alanını oluşturmaktadır. Bu açıdan kıdem tazminatı, fazla mesai ücreti, izin tazminatı, bordro tazminatı gibi iş hukuku davalarına Ankara iş avukatları bakar. Bahsedilen davalar İş Mahkemesi’nde görülür. İşçi ile işveren arasında iş sözleşmesinden doğan hak ve yükümlülüklerin ihlali halinde, taraflardan her biri kendisine veya temsilcisi iş hukuku avukatı ile çalışmak suretiyle haklarını talep edebilir.