Boşanma Davası Süreci Nasıl İşler?

Ankara boşanma avukatı boşanmak isteyen çiftler için hizmet verir. Bu aşamada boşanma davası nasıl açılır sorusu en çok merak edilen konulardan biridir. Boşanma davası açarken dikkat edilmesi gereken ilk konu dilekçeyi hazırlamaktır. Bir hak talebinde bulunurken, yasaların öngördüğü koşullara dikkat etmeniz önemlidir. Öncelikle, hangi bölge mahkemesine başvurduğunuzu belirtmeniz gerekir. Ardından davacı ve davalının ad ve soyadını, T.C. kimlik numarasını ve adresini belirtmelisiniz. Sonrasında ise açıklamaya boşanma nedenini ve işlemlerin nasıl olduğunu yazmalısınız. Bu açıdan boşanma dilekçesini kronolojik sıraya göre yazmak daha mantıklıdır. Dilekçe haklarının kaybolmasını önlemek için deliller de eksiksiz olarak yazılmalıdır. Tüm sorular ise ‘Sonuçlar ve Sorular’ bölümünde listelenmelidir. Tüm bu sürecin hukuka uygun bir şekilde ilerlemesi için ise boşanma avukatı ile beraber çalışmak önemlidir.

Boşanma Avukatı ve Arabuluculuk

Ankara boşanma avukatları aile ve mülkiyet anlaşmazlıklarının mahkeme dışı çözümünü de arayabilir. Taraflar, yargılamadan önce veya sonra bir araya getirilebilir ve uyuşmazlığın tarafları arasında iletişim yoluyla tahkim sağlanabilir. Ancak boşanma avukatları tarafından yapılan bu girişimler, ‘arabuluculuk’ şeklinde kabul edilmez. Arabulucu, arabuluculuk listesindeki bir kişidir ve uyuşmazlığın tarafı değildir. Boşanma avukatları temsil ettikleri tarafların haklarını korumak ile yükümlüdür. Boşanma davasıyla aynı zamanda veya boşanma davası tamamlandıktan sonra başka bir dava açıldığı için, boşanmada mal paylaşımı en önemli hukuki uyuşmazlıktır. Malvarlığının bölünmesi nedeniyle bir uyuşmazlık ortaya çıkarsa, arabulucu uyuşmazlığın yargılamadan önce veya sonra karşılıklı anlaşma ile çözülmesini talep edebilir. Taraflar, boşanma avukatı aracılığıyla arabulucu ile görüşerek, gayrimenkul paylaşımı konusunda müzakere ve anlaşma talebinde bulunabilirler. Müzakere edilmiş veya itiraz edilmiş olsun, boşanma davaları arabuluculuk yoluyla sonuçlandırılamaz. Boşanma nafakası, mal varlığı, manevi tazminat, çocuk velayeti gibi sorunlar arabuluculuk ile çözülemez.

Boşanma Davasında Avukat Zorunlu Mudur?

Boşanma davası, özellikle önceki dönemde Hukuk Muhakemeleri Kanununda yapılan değişiklikler nedeniyle bir avukata danışmanın mantıklı olduğu bir davadır. Hukuki açıdan boşanma davasında avukat tutmak zorunlu değildir. Ancak birçok dava türünde olduğu gibi boşanma davasında da bir avukat ile beraber çalışılması ve dava süreci boyunca hareket edilmesi tavsiye edilir. Özellikle çekişmeli boşanma davaları uzun sürer ve usuli işlem gerektirir. Bu nedenle hukuki kayıp yaşamamak için bir avukatla çalışmanız gerekir. Benzer şekilde, anlaşmalı boşanma davası, kişilerin hak kaybına uğramadan hukuka uygun olarak hazırlanması gereken davadır. Bu nedenle bu davalarda avukat gerekli değildir. Ancak dosya takibi için bir avukata danışmanız önemlidir. Bu açıdan davalara bakan avukatların boşanmaya karar verenleri dikkatle dinlemesi, evlilik sistemindeki uyuşmazlıkları ve anlaşmazlıkları analiz etmesi, müvekkilin doğru ve yanlışına bakıp ona göre yol alması gerekir. Bunun için ise Ankara boşanma davası avukatı ile beraber dava sürecini yürütebilirsiniz.