Arabuluculuk

Gerçek ve tüzel kişilikler arasında çeşitli hukuki anlaşmazlıklar olabilmekte ve sorunların çözümü için mahkemelere dava açılmaktadır. Her geçen gün mahkemelerin iş yükü artmakta ve anlaşmazlıkların çözüm süreci uzamaktadır. Mahkemelerin iş yükünü azaltmak için arabuluculuk sistemi geliştirilmiş ve hukuki düzenleme yapılmıştır. Arabulucu hizmetlerimiz ile taraflar arasındaki anlaşmazlıkları dostane yöntemlerle çözmeye çalışıyoruz.

Arabulucu Kimdir?

Arabuluculuk sisteminde, taraflar arasında meydana gelen uyuşmazlıkları kanuna uygun olarak çözen kişilere arabulucu denilmektedir. Hukuk bürosu olarak, bu hizmeti iş ve işverenler arasındaki her türlü anlaşmazlığı başarılı bir şekilde mahkemeye gerek kalmadan çözüyoruz. Hizmetlerimiz sunarken, sistematik teknikler kullanıyor, görüşmeler ve müzakereler ile tarafları aynı masada buluşturuyoruz. Sorunların çözülebilmesi için tarafların birbirleri ile iletişim kurması önemlidir ve bizler bunu sağlıyoruz. Tüm hizmetlerimiz tarafsız olarak sunuyoruz.

Arabuluculuk Şartları

Arabuluculuk sistemi geliştirildikten sonra kanunla kimlerin arabulucu olabileceği belirlenmiştir. Arabuluculuk hizmetlerinin verilebilmesi için kişilerde aranan şartlar şunlardır;
  • Hukuk fakültesi mezunu olmak,
  • En az 5 yıl mesleki deneyimi bulunmak,
  • Adalet Bakanlığı Arabuluculuk Daire Başkanlığına sicil kaydı yaptırmak,
Bu şartlara sahip olan kişiler, arabuluculuk sınavına girerek başarılı olmak zorundadır. Sınavda başarılı olanlar, sicil kaydını oluşturabilecektir.

Arabuluculuk Çeşitleri

İş hukuku ve Ticaret hukukundan kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümü için geliştirilen arabuluculuk sistemi ikiye ayrılmaktadır. Bunlar, ihtiyarı Arabuluculuk ve zorunlu arabuluculuk olarak uygulanmaktadır. Arabuluculuk çeşitleri, dava öncesi ve dava açıldıktan sonraki sürece göre belirlenmektedir. İhtiyarı arabuluculuk, isteğe bağlı olarak öngörülen uyuşmazlık çözüm yöntemidir. Tarafların kendi isteği ile dava öncesinde ya da dava sürecinde talep edilmektedir.

Zorunlu Arabuluculuk

Hukuki anlaşmazlıkların çözümü için dava öncesinde, arabulucuya başvuru zorunluluğu bulunmaktadır. Arabulucuya başvuru yapılmadan dava açılmak istenildiğinde, mahkeme tarafından dava ret edilebilecektir. Avukatlarımız ile vermiş olduğumuz arabuluculuk hizmetlerimiz ile taraflar arası iletişimin kurulmasından, sorunun çözümüne kadar tüm işlem aşamalarını kolaylaştırıyoruz. Deneyimli avukatlarımız ile vermiş olduğumuz bu hizmetlerimizde, uyuşmazlıklar için kesin çözümler sağlıyoruz. Tüm sürecin başarılı ve hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak, yaşanan mağduriyetleri gideriyor, hak kayıplarını önlüyoruz. Hukuk büromuzdan her türlü bilgiyi alabilirsiniz.