Ankara Boşanma Avukatı, Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma Davası Nerede Açılır?

Ankara boşanma avukatı, Ankara ilinde yaşayan ve boşanmak isteyen eşler için hizmet verir. Boşanma, evliliği sona erdiren durumlardan biridir. Boşanma kararı sadece hakim tarafından verilir. Yasal olarak evli olanlar evliliği sona erdirmek için boşanma prosedürü açarlar. Medeni nikahlı çiftler bir saat evli kalsalar bile boşanma prosedürü tamamlanarak boşanabilirler. Türk Medeni Kanunu’nun 168. Maddesi uyarınca boşanmaya ilişkin yargı yetkisi düzenlenmiştir. Bu açıdan boşanma davasında yetkili mahkeme, eşlerden birinin ikametgahı veya son altı aydır birlikte yaşadıkları yerdeki mahkemedir. Ancak bunun için belirli şartlar vardır. Bu nedenle eş, yukarıdaki örnekte gösterildiği gibi tarafların son altı aydır birlikte yaşadıkları yer mahkemesinde ve boşanma yeri mahkemesinde dava açtıktan sonra dava açabilir.

Boşanma Davası Süreci

Boşanma davası, dilekçenin ibraz edilmesiyle başlar. Burada hesaplanan ücret ve masraflar ödenir. Boşanma davalarına bakan mahkeme ise Aile Mahkemesi’dir. Aile mahkemesinin bulunmadığı eyaletlerde, aile mahkemesine ilk derece hukuk mahkemesi yetkilidir. Yetkili mahkeme, eşlerden birinin ikametgahı veya davadan önceki altı ay boyunca birlikte yaşadıkları mahkemedir. Boşanma süreci tamamlandıktan sonra kadının yeniden evlenmesi için bir süre beklemesi gerekir. Boşanma davası açma aşamasında dikkat edilmesi önemli olan ilk konu dilekçenin hazırlanmasıdır. Bir hak talebinde bulunurken, yasaların öngördüğü koşullara dikkat etmeniz gerekir. Öncelikle başvurunun hangi bölge mahkemesine yapılacağını göstermelisiniz. Daha sonra davacı ve davalının adını ve soyadını, T.C. kimlik numarasını ve adresini belirtmeniz gerekir. Ardından, açıklamaya boşanma nedenini yazmalı ve hangi durumda olduğunu belirtmelerisiniz. Ayrıca dilekçe haklarının kaybolmaması için delillerin de eksiksiz olarak yazılması gerekir. Tüm bunların yasalara uygun olarak ilerlemesi için ise boşanma avukatı Ankara ilinde sizlere hizmet verir.

Boşanma Avukatının Önemi

Boşanma davaları günümüzde toplumda en sık görülen süreçlerden biridir. Sevgiyle evlenmiş ancak sonradan anlaşamayan kişiler boşanmak isterler ve süreci bitirmek zordur. Bu noktada doğru avukatla çalışarak davanın gidişatını bile değiştirebilirsiniz. Her davada olduğu gibi, boşanma davalarında avukat zorunlu değildir. Ancak boşanma davası hukuki bilgi ve tecrübe gerektiren bir davadır. Dilekçe hazırlama, hukuka uygunluk, duruşmalara katılım ve hukuk departmanı dosyalarının takibini gerektirir. Bu nedenle boşanma davasında hak kayıplarının yaşanmaması için hukuki hizmetlerin takip edilmesi önemlidir. Ankara boşanma avukatları, velayet, maddi ve manevi tazminat, mal varlığı tahsisi gibi taraflar arasında çıkabilecek uyuşmazlıkların savunulmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle boşanma sürecini avukata yaptırmak haklarınızı kaybetme ihtimalinizi ortadan kaldırır. Özellikle çekişmeli boşanma davaları uzundur ve fazlasıyla yasal işlem gerektirir. Bu nedenle yasal kayıplardan kaçınmak için bir avukatla çalışmanız önemlidir. Benzer şekilde, anlaşmalı boşanma davası, dilekçenin hak kaybına uğramadan hukuka uygun olarak hazırlanması gereken davadır. Bu açıdan dosya takibi için bir avukata danışmanız önemlidir.