Ankara İş Davası Avukatları

İş hukuku alanında görev alan iş davası avukatı, işçi ve şirket avukatı olmak üzere ikiye ayrılır. İş avukatı, iş hukuku bilgisine sahip, işçi hakları savunucusu ve iş hukuku alanında deneyim sahibi bir avukattır. Genel olarak, işçiler haklarının ne olduğunu ve istifa etmeleri veya işten çıkarılmaları durumunda ne gibi yasal seçeneklere sahip olduklarını bilmezler. Bu aşamada iş avukatları, çalışanı kendisine karşılık gelen hak ve yükümlülükler hakkında bilgilendirir. Bu doğrultuda gerektiğinde çalışana hukuki destek sunulur. Şirket avukatları da şirketlere danışmanlık yapmaktadır. Örneğin, avukat, şirketin sunması gereken çalışma koşulları hakkında tavsiyelerde bulunur. Bunun yanı sıra kanun ihlallerini önlemeye çalışır ve işverenin taraf olduğu durumlarla da ilgilenir.

İş Davası Avukatları Hangi Davalar ile İlgilenir?

İş hukuku avukatı, yargılama sırasında Yargıtay kararlarında hangi kararların verildiğini, Yargıtay içtihatlarının görüşünü ve benzer durumlarda mahkemelerin uygulamada nasıl karar verdiğini takip eder ve bilir. Bu açıdan iş davası avukatlarının ilgilendiği davalar aşağıdaki şekildedir:

-Haksız yere işten çıkarmalar
-İşyerinde yıldırma
-İşçi haklarının çiğnememesi
-İşverenle yaptığı iş sözleşmesini ihlal eden işçinin işyerinde zararları
-İşçinin ihbarda bulunması halinde işten çıkarma tazminatı
-Az ödenen primlerin çalışanlara fiili ücret üzerinden ödenmesinin sağlanması
-İşyerinde oluşan kazaların tazmini

İş Davalarında Avukat Zorunlu Mudur?

İş mevzuatında yürürlükte olan yasal değişiklikleri bilmek, iş mevzuatına ek olarak Yargıtay’ın güncel kararlarına da hakim olmak gerekir. Bu nedenle iş davalarının hukuka, uygulamaya, doktrine ve Yargıtay kararlarına aşina bir avukat tarafından ele alınması çok önemlidir. Davacı, hangi hakları ileri sürebileceğini bildikten sonra davada ileri sürdüğü iddialarını nasıl ortaya koyacağını da açıklamak zorundadır. Elbette davacı dilekçesinde ileri sürdüğü iddialarını ispat edemezse davasını kaybeder. Ayrıca davacının başvuruyu Hukuk Muhakemeleri Kanunu’na göre de hazırlaması gerekmektedir. Bunlardan dolayı ise avukat ile beraber çalışmak önemlidir. Her ne kadar iş davasında avukat zorunlu olmasa da hakların kaybedilmemesi adına iş davası avukatları ile çalışmanız önerilir.

İş Davası Avukatının Davalardaki Görevi

İş hukuku alanında uzman bir avukat ile iş davasının yürütülmesi ile olası hukuki kayıpların önüne geçilir. Aynı zamanda usule ilişkin sürelerin olmaması, alacakların yanlış belirtilmesi gibi hataların da meydana gelmesi önlenir. Çünkü ihbar ve tebligat süreleri iş hukuku açısından büyük önem arz etmektedir. Genellikle haciz dönemleri olduğu için zamanında tamamlanmayan işlemler nedeniyle hak kaybı mümkündür. Aynı durum sadece çalışan için değil, işveren için de geçerlidir. İşçi her zaman mağdur değildir, bu açıdan işveren de mağdur olabilir. İster işveren ister çalışan olsun, ilgili mevzuata hakim olan ve deneyimli bir avukattan yardım almanız önemlidir. Bu aşamada Ankara iş davası avukatları, bu ilde işçi ve işverenler için hizmet sunar.