Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eğer eşler anlaşmalı boşanma davası ile boşanmak isterse, aile mahkemesine giderek boşanmanın gerekçesini ve sebebini açıklayarak dava açabilirler. Anlaşmalı boşanma için öncelikle anlaşmalı olduğunuz eşinizle dava sürecine hazırlanmanız gerekmektedir. Protokolün yazılı olması şart değildir. Ancak mahkemede savunulabilmesi önemlidir. Çünkü eş daha sonra aile mahkemesine giderek anlaşmazlığı çözmek için bu boşanma protokolünü kullanır. Anlaşmalı boşanma işlemleri, öncelikle boşanma sonrası çocukların nafaka ve velayetiyle ilgili tüm konuları ilgilendirmektedir. Ancak mahkeme, çocuğun velayetinin evlilik sözleşmesiyle bağlı olmadığını bilmelidir. Mahkemeler, ebeveynlik söz konusu olduğunda genellikle çocuğun yüksek yararını göz önünde bulundurur. Bu açıdan protokolde belirtilen ebeveyn ilkeleri, çocuğun yüksek yararına olduğunda yürürlüğe girer.

Anlaşma Boşanma Davasının Şartları Nedir?

Anlaşmalı boşanma için taraflar meşru menfaatleri çerçevesinde aile mahkemesinde boşanma davası açabilirler. Bu, Ankara’da yaşayan kişilerin boşanma işlemlerine başlamak için Ankara Aile Mahkemesi’ne gitmesi gerektiği anlamına gelir. Bu hususta taraflar protokol imzalayarak boşanabilirler. Ancak bazı durumlarda taraflar arasında anlaşmazlıklar ve yanlış anlaşılmaların yaşanması mümkündür. Bu tür durumlardan kaçınmak için ise tarafların boşanma avukatı yardımıyla haklarını tam olarak savunmaları gerekir. Türk Medeni Kanunu’nun anlaşmalı boşanmaya ilişkin hükümleri birçok koşul getirmiştir. Bu açıdan anlaşmalı boşanma davası şartları taşıyan her eş boşanma davası açabilir. Bu bakımdan, karı koca en az bir yıldır evli olmalıdır. Boşanma ile ilgili tüm konularda anlaşmaları gerekir. Her eş, kararlaştırılan boşanma protokolünü imzalamalı ve kanıtlamalıdır. Bu, yazılı anlaşmayla ilgili sorunları çözerek yapılır.

Boşanma Davası Nasıl Açılır

Anlaşmalı Boşanma Davası Avukatı

Anlaşmalı boşanma, bir karı kocanın boşanma kararı almak için bir boşanma kararı imzalaması sürecidir. Boşanmaya hazırlanırken tüm şartları kabul etmeniz gerekir. Dosyalama, tazminat, ev ve mülk bölünmeleri ve kredileri tartışmanız gerekir. Bu açıdan taraflar sorun yaşadıkları konularda boşanma davası sonuçlanana kadar istenilen soruna çözüm bulabilirler. Yaptığınız seçimlerin bazı yasal sonuçları olduğu için ise boşanma avukatı ile beraber çalışmak önemlidir. Bu durumda anlaşmalı boşanma avukatı, protokolün taraflar açısından hukuki sonucunu yazılı olarak belirlemelidir. Boşanma davası açmak için avukat tutmak gerekli değildir. Ancak söz konusu gerçekler, sonu gelmeyen boşanmaların çiftlere daha fazla zarar verdiğini göstermiştir. Bu yüzden özellikle genel bir protokol hazırlarken veya bir dava yürütürken aile hukuku konusunda uzmanlaşmış bir avukata danışmak gerekir. İnsanlar genellikle bir boşanma avukatı ile çalışmaktan kaçınmak için, internette bulunan protokol şablonlarını hazırlayıp sunar ve bunları ihtiyaçlarına göre uyarlar. Ancak bu yöntem yasal kayıplara yol açmaktadır. Bu nedenle anlaşmalı boşanma davası bir boşanma avukatı tarafından açılmalı ve bir anlaşma protokolü hazırlanmalıdır. Benzer şekilde oluşturulan bu protokolün bozulabilmesi olasılığı da vardır. Tüm bu süreçlerin doğru ve yasalara uygun bir şekilde ilerlemesi için boşanma avukatının önemi büyüktür.