Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davası, taraflar arasında boşanma veya sonuçları konusunda bir anlaşma olmaması durumunda açılan davalardır. Çekişmeli bir boşanma davası başvurusunda bulunmak için, bir eşin boşanma talebini karara bağlamak için aile mahkemesine gitmesi gerekir. Bu açıdan anlaşmalı boşanmanın hiçbir yerde ilan edilememesinin bilinmesi gerekir. Ayrıca eşiniz son altı aydır sizinle beraber yaşıyorsa tanıklık etmeniz mümkündür. Eğer çiftler 6 aydan fazla bir zamandır ayrı olarak yaşıyorsa, çekişmeli boşanma avukatı ile ikamet edilen yerleşim yerindeki aile mahkemesine gidebilirler.

Çekişmeli Boşanma Davası Neden Açılır?

Kimi zamanlarda bu davalarda gerekli hususlar konusunda anlaşmaya varılamayabilir. Bu yüzden tarafları uzun bir süreç beklemektedir. Çiftlerin anlaşamadığı ilk konulardan biri velayettir. Boşanmaya karar veren eş, genel olarak çocuğun velayetini ister. Hakim, çocuğun yaşam standardını ve geleceğini göz önünde bulundurarak bu konuda bir karar verecektir. Çocukların velayetine ek olarak, eşlerden herhangi birinin mal paylaşımı ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler konusunda da anlaşmazlıklar olabilir. Çekişmeli boşanma davasında karşı taraf farklı bir istekte bulunursa çekişmeli boşanma davası süresi anlaşmalı boşanma davasına göre uzayabilir. Bu gibi durumlar, birden daha fazla duruşma gerektirebilir. Ayrıca dava sırasında dikkat edilmesi gereken bazı detaylar vardır. Bu detayları takip etmek için deneyimli bir avukat ile birlikte çalışmak önemlidir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Çekişmeli boşanma davası, çiftin son altı aydır birlikte yaşadığı mahkemeye veya taraflardan birinin ikamet ettiği mahkemeye sunulur. Bu açıdan Aile mahkemeleri ve Asliye Hukuk Mahkemeleri, çekişmeli boşanma davası açmak için gidilebilecek iki mahkemedir. Çekişmeli boşanma davası, anlaşmalı bir boşanma davasından daha uzun sürer. Çünkü davanın uzunluğunu etkileyen çok fazla değişken vardır. Bu tür iddiaların soruşturulması için mahkeme iş yükü, tebligat durumu, taraf istek ve önergeleri ile keşif ve değerlendirme gibi işlemler yapılabilir. Ayrıca dinlenecek tanık sayısı, özel mahkemeler için yetkili merci tarafından yapılan duruşmalara izin günleri ve taraflara ve avukatlarına ilişkin özel durumlar gibi birçok etken süreci uzatır. Ancak dava, ön duruşmalar ve iki veya üç duruşma dâhil olmak üzere 3 ila 4 oturumda sona erebilir.

Çekişmeli Boşanma Davası Avukatı

Türk hukukuna göre çekişmeli boşanma davasının avukat aracılığıyla takip edilmesi zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu nedenle avukat tutmanız zorunlu değildir. Ancak davalarınızı deneyimli bir çekişmeli boşanma davası avukatı aracılığıyla takip etmeniz şüphesiz sizin yararınıza olacaktır. Avukat ücretlerini belirlemek için ise bir avukata danışmalısınız. Adalet Bakanlığı tarafından yayınlanan asgari vergi tablosunda veya üyelik sıralamasında belirtilen tutardan daha yüksek oranda size orantılı bir ücret sağlar.