Anlaşmalı Boşanma Davalarında Avukatın Önemi Nedir?

Evliliğin sona ermesiyle sonuçlanan bir anlaşmalı boşanma durumunda taraflar hukuki menfaatleri çerçevesinde Aile Mahkemesine boşanma davası açabilirler. Bu, Ankara’da yaşayan kişilerin boşanma işlemlerini başlatmak için Ankara Aile Mahkemesi’ne gidebileceği anlamına gelir. Bu hususta taraflar protokol imzalayarak boşanabilirler. Ancak bu, taraflar arasında bir anlayış eksikliğine yol açabilir. Bu tür zararlardan kaçınmak ve tarafların boşanma avukatı yardımıyla haklarını tam olarak kullanmalarına izin vermek faydalı olacaktır. Ankara boşanma avukatları, bu alanda deneyim sahibi olup, boşanma davanızın tüm gereksinimlerini karşılarken, tüm süreci olabildiğince hızlı ve verimli bir şekilde değiştirmenize yardımcı olacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanmak isteyen eş, boşanma sebebini ve gerekçesini açıklama talebiyle aile mahkemesine geldiğinde boşanma davası açılır. Anlaşmalı boşanma davası için önce anlaştığınız eşe itiraz etmeden boşanma sürecine hazırlanmanız gerekir. Protokolün yazılı olması gerekmez, ancak mahkemede gerekçelendirilmesi için yazılması önemlidir. Eş daha sonra boşanma için bu protokolü kullanarak uyuşmazlık için aile mahkemesine başvurur. Anlaşmalı boşanma süreci, esas olarak boşanmanın bir sonucu olarak, nafaka ve velayet ile ilgili tüm konuları ele almaktadır. Ancak mahkemeler, çocukların velayeti konusunda evlilik sözleşmesiyle bağlı olmadıklarını bilmelidirler. Mahkemeler, çocuk yetiştirme konusunda genel olarak çocuğun yüksek yararını göz önünde bulundurur ve protokolde belirtilen çocuk yetiştirme ilkeleri çocuğun yüksek yararı ile tutarlıysa geçerlidir.

Anlaşmalı Boşanma Şartları

Anlaşmalı boşanma için Türk Medeni Kanunu hükümlerinde belirtilen bazı şartlar bulunmaktadır. Bu şartları yerine getiren her eş anlaşmalı boşanma davası açabilir. Bu açıdan karı koca en az bir yıldır evli olmalıdır. Boşanma ile ilgili tüm konularda anlaşmaya varmaları gerekir. Her eş, üzerinde anlaşmaya varılmış bir boşanma protokolünü imzalamalı ve kanıtlamalıdır. Bu, yazılı bir anlaşmayı içeren konuları ele alarak yapılır.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı

Anlaşmalı boşanma, bir karı kocanın boşanmak için boşanma kararı imzalama sürecidir. Boşanmaya hazırlanırken bu konuda anlaşmaya varabilirsiniz. Velayet, tazminat, ev ve mal paylaşımı ve alacak hesapları tartışılmalıdır. Sorun ortaya çıktıkça taraflar boşanma evraklarını hazırlayabilir veya boşanma dosyası tamamlanana kadar istenilen soruna çözüm bulabilirler. İşlem öncesi yapılan seçimlerin çeşitli hukuki sonuçları bulunmaktadır. Bu durumda Sincan boşanma avukatı, yazılı protokolün taraflar açısından hukuki sonuçlarını belirlemekle yükümlüdür.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukatın Önemi

Boşanma davası açmak için avukat tutmanıza gerek yoktur. Ancak işin gerçeğine bakarsanız, özellikle anlaşmalı boşanma davalarının eşleri dikkatlerinden daha fazla mağdur ettiğini görebilirsiniz. Özellikle boşanmanın nafaka ve tazminat gibi sonuçlarıyla ilgilenen mahkemeler ile anılan protokolde tanımlanan ilke ve davalar, çiftin bağlayıcı olması konusunda (aksi olmadıkça) hüküm ve koşulları belirler. Bu nedenle, özellikle protokolün hazırlanmasında ve çalışmalarının yürütülmesinde aile hukuku bilgisine sahip bir avukattan hukuki yardım alınması tavsiye edilir.