Kıdem Tazminatı Nedir?

Kıdem tazminatı, işverenin, işçinin işyerinde çalışma saatleri içinde ve belirli koşullar sağlandığında
elde ettiği hizmet yılı sayısına göre işçiye ödediği tazminattır. Çalışan kendini uzun yıllar işine ve
işyerine adamış, işverenin ticari işine katkıda bulunmaktadır. Bu sürekli ve düzenli çalışmanın
karşılığında çalışanlara işyerinde geçirilmiş süreyle ölçülen bir kıdem tazminatı ödenir. Kıdem
tazminatı, çalışanın son maaşına yol, yemek, sosyal yardım (eğitim, barınma vb.) hakları eklenerek
belirlenen toplam maaş tutarı hesaplanarak ödenir.

Kıdem Tazminatına Hak Kazanma Şartları

İş sözleşmesinin sona ermesinden sonra tazminatın nasıl alınacağı, kimlerin tazminat almaya hak
kazandığı ve daha pek çok konu işçiler için en çok merak edilen sorular haline gelmiştir. Kıdem
tazminatı, çalışanın işten ayrılma döneminde çalıştığı yıl sayısına göre ödediği maaştır. Kıdem
tazminatına hak kazanabilmek için bazı şartların yerine getirilmesi gerekir. En az 1 yıl çalışmamak ve
süresiz sözleşme imzalamak şartlardan bazılarıdır. Belirli süreli sözleşmelerin tazminat hakkı yoktur,
ancak bazı istisnalar vardır. İşyeri taşınır veya iflas ederse de tazminat ödenir.