Araç Değer Kaybı Nasıl Başvurulur? Araç Değer Kaybı Avukatı

Araç değer kaybı, aracın geçirmiş olduğu kaza sonrasında fiyatının ikinci el piyasasında düşmesi olarak tanımlanmaktadır. İyi bir şekilde tamir ve onarım gerçekleşse dahi aracın değerinde düşüş olacaktır. Her kaza sonrasında araçların değer kaybı yaşamasının sebebi ise tramer kaydına kazaların işlenmesidir. Bu nedenle araç satılmak istendiğinde tramer kaydının sorgulanması sonucunda olası alıcılar bilgi sahibi olacaktır. Bu da alıcıların tercih etmemesine neden olmaktadır. Ufak bir parça değişimi, boya işlemi, hava yastıklarının açılmış olması gibi etkenler araçların değerini düşürmektedir.
Araç değer kaybı için aracın 36 yaşından büyük olmaması, hurdaya çıkmaması, kazadan itibaren iki yıl geçmiş olması ve araç sahibinin %100 kusurlu olmaması gerekmektedir.
Hasar, kazaya neden olan aracın sürücüsünden veya aracını sigortalayan şirketten talep edilebilmektedir. Kaybedilen değerin geri alınması için Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvurabilir veya Asliye Ticaret Mahkemesi’nde icra takibi veya dava açılabilmektedir. Sigorta Tahkim Komisyonu, sigorta hukukunda uyuşmazlıkları uzman hakemler aracılığıyla karara bağlayan bir kurumdur. Sigorta Tahkim Kurulu tarafından verilen kararlar mahkeme kararı niteliğindedir. 5.000 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda Sigorta Tahkim Kurulu’nun kararı kesindir. Bu miktarı aşan miktarlar için Hakem Kuruluna itiraz edilebilir. Sigorta Tahkim Komisyonuna değil, doğrudan Asliye Ticaret Mahkemesine başvurarak icra takibinin yapılması veya dava açılması da mümkündür.
Araç değer kaybı hesaplaması belirlenirken dikkat edilmesi gereken bilgiler arasında araç kilometresi marka, model bilgisi, üretim yılı, hasar geçmişi, araç pazar değeri ve trafiğe çıkış tarihi bulunmaktadır.

Zamanaşımı Süresi Ne Kadar?

Araç değer kaybı davaları, kazanın tarafları tespit edildikten sonra iki yıl içinde açılabilir. Ancak, kaza tarihinden itibaren 10 yıldan fazla zaman geçmişse, zarar gerçekleşmiş olsa dahi zamanaşımı sona erer ve zarara neden olan kişi tespit edilemez. Ceza hukuku, kazanın nasıl meydana geldiğine bağlı olarak daha uzun zamanaşımı süreleri öngörmüşse, bu süreler dikkate alınır.
Bu nedenle araç değer kaybı davalarında iyi bir avukat ile çalışmak ve destek almak son derece önemlidir. Sürecin doğru bir şekilde yönetilmesi ve davanın takibi açısından iyi bir avukat ile çalışılması tavsiye edilmektedir.

Araç Değer Kaybı Avukatı

Araç değer kaybı avukatı, hak kaybına uğramamak adına hukuki danışmanlık vermektedir. Araç değer kaybı davalarında genellikle peşin ücret talep edilmez, bunun yerine ücretlerin bir yüzdesinin vekâlet ücreti olarak ödenmesine karar verilir. Belirlenecek oran genellikle %20-25 aralığında bulunmaktadır.
Araç değer kaybı davalarında iyi bir avukat ile süreci takip etmek oldukça önemlidir. Bu nedenle doğru ve güvenilir bir uzmandan destek alınması önerilmektedir. Arı Hukuk ile iletişime geçerek, bu süreçte en doğru danışmanlık hizmetini almak için başvurabilir, görüşme talebinde bulunarak dilediğiniz bilgiler ışığında araç değer kaybı davaları ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.