Araç Değer Kaybı Davası

Araç değer kaybı davası nedir? Trafik kazaların araçların daha sonrasında satılmak istemeleri ile birlikte piyasada yaşamış oldukları değer kayıplarıdır. Normal şartlarda hasarlı araçlar çok daha düşük bedellere alınıp satılabilir.
Trafik kazasına karışmış araçlar, araç arayan ve satın almak isteyen kişiler tarafından daha düşük fiyatlarla alınmak istenir. Değer kaybının bir başka yönü de hasarlı araçların sahiplerinin, aracın piyasada oluşan değer kaybına karşılık gelen kayıplarını araç maliki, sigorta şirketi ve şoförden tazmin edebilmeleridir.
İşte burada devreye avukatlardan alınması gereken hukuki destekler girer. Araç değer kaybı davası açmak için, çok sayıda dava takip etmiş avukatlardan yardım talep etmelisinizdir. Aracınız trafik kazasına karıştı ise bu onu satamayacağınız anlamına gelmez, ancak ister istemez piyasa rayiç değerinde bir düşme olacaktır.

Araç Değer Kaybı Davası Nasıl Açılır?

Kaza yapmış araçlar her zaman daha düşük fiyatlara alınır ve satılır, bu değer kaybından doğacak olan hakkınızı aramak için Araç değer kaybı davası açmanız gerekir peki, araç değer kaybı davası nasıl açılır? Yargıtay 17. Hukuk Dairesi’nin vermiş olduğu bir emsal karar, trafik kazası sonrasında araçta ortaya çıka değer kayıplarının gerçek zarar kalemleri içinde yer aldığını söylemektedir. Aynı karar aracı zarar gören kişinin, dava açtığı sigorta şirketinin de bu zarardan sorumlu tutulacağını belirtir.
Araç değer kaybı davası açmak isteyen kişilerin hukuki dayanağı da Yargıtay’ın vermiş olduğu bu kara ile oluşmuştur. Dava sürecinin bir avukat ile yönetilmesi ise elzemdir. Örneğin, kişi araç değer kaybı davası açmadan önce Karayolları Trafik Kanunu’nun 97.maddesi uyarınca önce sigorta şirketine zararın tazmini için başvuru yapması gerektiğini bilmelidir.

Araç Değer Kaybı Davası Açmadan Önce Dikkat Edilecekler

Sigorta şirketine başvuru yapılmadan açılan davalar, mahkemeler tarafından dava şartları oluşmadığı için reddolunur. Bunu bilmek için yetkin bir avukat desteği şarttır. Bu yöntem önemlidir çünkü mahkemelerdeki dosya yükü malumdur, öncelikle karşılıklı uzlaşı ile değer kaybının yargı yoluna gitmeden çözülmesi daha iyi olacaktır.
Araç değer kaybı davası açarken dikkat edilecek noktalar olduğunu unutmayınız. Öncelikle size zorluk çıkarmak isteyebilen sigorta şirketleri de olabilir. Sigorta şirketine yazılı başvuruda bulunduktan sonra, şirketin size 15 gün içinde yazılı şekilde cevap sunması gerekir. Cevap gelmediyse veya talebinize olumsuz bir dönüş yapıldıysa, dava açılabilir veya 5684 sayılı Kanun uyarınca Tahkim Kurumu’na başvurulabilir.

Araç Değer Kaybı Davası Nerede Açılır?

Gerekli ihtar veya başvuru süreçlerini tamamladıysanız araç değer kaybı davası nerede açılır diye düşünebilirsiniz. Sigorta Tahkim Komisyonu nezdinde doğrudan dava açmanız mümkündür ya da bulunduğunuz yerde bulunan Asliye Ticaret Mahkemeleri kanalıyla dava açabilirsiniz. Asliye Ticaret Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk Mahkemeleri’nde de dava açılabilir.
Araç değer kaybı davalarını kazada kusurlu olan aracın sürücüsü, sahibi veya sigorta şirketine karşı açabilirsiniz. Eğer davayı Sigorta Tahkim Komisyonu önünde açtıysanız dava süresi 6 ayı bulabilir. Bu süre zarfında tahsilat da dâhil olmak üzere uyuşmazlık çözülmüş olur. Asliye Ticaret Mahkemeleri nezdinde açılan davalar ise 1,5-2 yıl sürede tamamlanmaktadır.