Ankara Arabuluculuk Bürosu | Ankara Arabulucu Avukat

Arabulucu özel hukuk uyuşmazlıklarında özgür irade ile tercih edilen bir üçüncü kişi aracılığı ile henüz dava açılmadan ya da davanın açılması sonrasında uyuşmazlıkları çözen kişi olarak ifade edilebilmektedir. Mahkeme dışında ivedi ve kesin çözüm alabilmek için sizler de arabulucudan destek alabilirsiniz. Zorunlu ve ihtiyari olarak bu makam da ikiye ayrılmaktadır. Ankara Arabuluculuk Bürosu aracılığı ile sizler de henüz dava açılmasına gerek olmadan yaşamış olduğunuz gerçek ya da tüzel kişiler arasında yaşanan anlaşmazlıkları çözüme kavuşturabilirsiniz. Fakat var olan uyumsuzluk bu şekilde çözülemiyor ise dava yoluna gidilmektedir.

Zorunlu Arabuluculuk

Mahkemeye gitmeden evvel bazı uyuşmazlıklar için öncelikle arabulucuya gidilmesi kuralı getirilmiştir. Zorunlu arabulucuya gitmek de bir dava şartı olarak kabul edilmektedir. Arabulucuya gitmeden direkt olarak dava yoluna gidiliyor ise bazı durumlarda dava şartı eksik olduğu için davanın reddine karar verilebilir. Ticari davalar ve iş davalarında 2018 yılında alınan bir karar ile arabulucuya gitmenin zorunlu olduğu haller bulunmaktadır. Kıdem ve ihbar tazminatları, fazla mesai ücretleri, maaşlar gibi konular bu kapsama alınmıştır.

İhtiyari Arabuluculuk

Taraflar arasında arabulucuya gitmenin zorunlu olmadığı haller de bulunmaktadır. Ancak dava aşamasına geçmeden evvel var olan uyuşmazlığın çözümü için bireyler arabulucuya gitmeyi düşünebilir. Tasarruf edebilecekleri her türlü özel hukuk konusunda taraflar kendi özgür iradeleri ile arabulucuya gidebilirler.

Arabulucu Ne İş Yapar?

Süreç noktasında karar veren kişi arabulucu değildir. Taraflar uzlaşmaya kendi aralarında varırlar. Taraflar arasında var olan uyuşmazlık arabulucu tarafından masaya yatırılır. İki tarafın da menfaatlerinin tespitinin sağlanması ile birlikte çözüm yolu araştırılır. Taraflar bu noktada kendilerine özel çözüm yolları geliştirirler. Bunu yaparken de karşılıklı anlaşma yoluna giderler. Taraflar arasında uyuşmazlık bu doğrultuda çözülemiyor ise farklı mahkeme ya da tahkime başvuru yapılabilir. Dava açıldıktan sonra da ihtiyari olarak arabulucuya gidilebilmektedir. Tarafların serbest iradeleri ile birlikte bir karara varması mümkündür. Cevri icra, kamu düzenini ilgilendirmeyen konularda bireyler arabulucu yolunu tercih edebilir. Taraflar sözleşme konusunda anlaşamıyor ise dava yoluna gider. Ceza davalarında, nüfus kaydına ilişkin olarak açılacak davalarda, çocuk velayeti gibi konularda arabulucuya gitmek mümkün olmamaktadır.

Arabulucuya Gidince Davadan Vazgeçmiş Mi Sayılırım?

Ankara Arabuluculuk Bürosu konusunda merak edilen konulardan bir tanesi de arabulucuya giderek davadan vazgeçilmiş zannedildiğidir. Davanın devam etmesi ya da sonuçlandırılması iki tarafından arasında yaşanan konuya ve anlaşmaya bağlıdır. Dava sürecinden vazgeçme noktasında serbest olan bireyler davanın devamını ve sonuçlandırılmasını da talep edebilmektedir. Kendi isteğiniz ile davanın sona ermesi için de mahkemeye başvurabilirsiniz.

Hangi Davaları Arabulucu Çözemez?

İş ve işlemden kaynaklı olarak sizler de arabulucuya başvurabilirsiniz. Tüketici, iş davaları gibi konularda üçüncü kişi olarak arabulucu sizlere profesyonel destek sağlayacaktır. Ancak kamu düzenine ilişkin olarak serbest bir şekilde tasarruf hakkının olmadığı uyuşmazlıkların çözümünde arabulucular yetkili değildir.

Arabulucu Süreci Nasıl Sona Erer?

Ankara Arabuluculuk Bürosu ile görüştüğünüzde bazı durumlarda arabulucu süreci de sona erebilmektedir.

• Taraflar anlaşmaya vardıysa
  • Taraflara danıştıktan sonra yeterince çaba harcandığına ve bundan sonra çaba harcamaya gerek olmadığında
  • Taraflardan bir tanesi karşı tarafa ya da arabulucuya çekildiğini bildirmesi
  • Taraflar arasında var olan uyuşmazlığın sona ermesi
  • Uyuşmazlık incelendikten sonra arabulucu ile çözülmesinin elverişli olmadığı hallerde

Bu süreç sona ermektedir. Zorunlu ve ihtiyari hallerde sizler de arabulucu aracılığı ile sorunları çözebilir ve uzlaşmaya varabilirsiniz. Ankara Arabuluculuk Bürosu ile hemen iletişime geçebilirsiniz.