Tahliye Davası Süreci Hakkında Merak Edilenler!

Tahliye davası sonucunda mahkeme kararı devamında bir karar verilir ve uygulama başlatılır. İşte kiracıyı ve mülk sahibini ilgilendiren dava süreci detayları!

Belirli yerlerde bulunan kiracıyı yine belirli nedenlerden dolayı tahliye etme isteğinde yaşanan anlaşmazlıklar sonucunda mahkeme süreci başlatılır.

Halk içerisinde boşaltma davası olarak da geçen bu süreç, belirli sebepler neticesinde farklı sonuçlar ile uygulanabilir. Tahliye davası içeriğine ilişkin madde ve yürürlük, Türk Borçlar Kanunu bünyesinde ilişkin maddeler yer alır.  Kanunu içerisinde yer alan konut, belirli özellikleri taşıyan bir mekan olarak geçmekte ve bahsedilmektedir.

Tahliye Davası Ne Kadar Sürer?

Tahliye davası içeriğinin yer aldığı kanun içerisinde yer alan konut, insanın barınma ihtiyacını karşılayabileceği ve ticari eylemlerin de gerçekleştirilebileceği mekan olarak bilinir.

Kira sözleşmesi genellikle süreli olarak yapılır ve bu süre 1 yıl süre zarfında belirlenir. Bu süre zarfı içerisinde geçerli neden olmadan fesih yapılamaz. Kira sözleşmelerinde belirli koşullar ile sözleşme yapılır. 1 sene sonunda ise bir sorun yaşanmadığı takdirde kira fiyatı artışı belirli oranda gerçekleşir ve diğer şartlar ayni şekilde devam ettirilir.

Fakat anlaşılan süre içerisinde gerek mülk sahibinin gerek de kiracının kuralları ihlal etmesi sonrası fesih edilmek için tahliye davası sonucu beklenir. Tahliye dava işlemi iki taraf anlaşamadığında oluşur ve burada haklı olan tarafa göre bir karar sonucuna ulaşılır. Kiracı ve ev sahibi ile ilgili yaşanan en sık sorun, yersiz fiyat artışı ile gerçekleşir.

Tahliye Davası İlk Celsede Biter mi?

Oluşturulan kira sözleşmesi belirsiz ve yersiz sebepler neticesinde sona erdirilemez. Feshedilebilecek nedenler belirlidir ve bu nedenler sonrasında dava sürecine girilebilir.

Tahliye davası ilk celsede biter mi sorusuna net bir cevap veremeyiz. Mahkeme yoğunluğunun normal olması ve gerekli gereksinimler karşılandığında ilk celsede biter. Fakat büyük bir ihtimal göstermektedir ki, İlk celsede bitmeme olasılığı da vardır.

Dava türüne ve genel olarak mahkeme yoğunluğuna göre belirlenecek süre, bir kaç celse şeklinde de ortalama bir yanıt ile cevaplandırılabilir.

Tahliye sürecinde kiracı evden çıkarsa ne olur sorusu da sıklıkla merak edilir.  Bu şekilde bir durum yaşandığında ve kiracı tahliye davası süre içerisinde anahtarı teslim ettiğinde sözleşme sonlanmış olur.

Kiracı Tahliye Davası Sonucunda da Evden Çıkmazsa Ne Olur?

Kiracı tahliye dava süresi sonucunda eğer olumlu bir şekilde sonuçlar alınırsa ve kiracının çıkması kararı verilirse ne yapılır? Kiracı çıkış yapmamak da ısrarcı olursa, emniyete başvurulabilir.

Bu durum kira sözleşmesi süre bitiminde de eğer gerçekleşiyorsa ve kiracı belirtilen süre içerisinde çıkmıyorsa sözlü iletişim sonrasında tahliye dava sürecine başlatılabilir. Kira sözleşmesi süre bitimi sonrasında 1 ay süre geçtikten sonra başvuru gerçekleştirilebilir.

Mahkeme sonucunda kiracının çıkış kararına karar kılındığında icra takibi başlatılır. Dava sonucunda kiracının taşınmaz mülkten çıkması istenir ve karar verilir.

Verilen evden çıkış ve tahliye kararı sonrasında kiracıya toplanması için bir süre verilir. Bu süre zarfı, 15 gündür ve kiracı 15 günün sonunda evden çıkmalıdır. 15 günlük süre zarfı, davanın sonuçlanmasının ardından başlar.

Kiracı tahliye davası masraf ve giderlerini karşılar. Yaşanan belirli nedenlerden ve anlaşmazlık durumlarının sonucunda kiracı ile ev sahibi arasında tahliye dava sürecine giriş Yapılır.