Kiracımı Nasıl Çıkarabilirim?

Kiracımı nasıl çıkarabilirim sorusu sıklıkla sorulmakta ve merak edilmektedir. Kiracı ile anlaşmazlık yaşandığında ve sözleşmeye aykırı durum söz konusu olduğunda çıkış talebinde bulunulabilir.

Ev sahibi ve kiracı arasında en baştan şartların ve bedellerin belli olduğu ev sözleşme yapılmaktadır. Bu kira sözleşmesine uygun davranılmadığı takdirde son derece büyük anlaşmazlıklar ve davaya taşınan sorunlar ortaya çıkar.

Davaya kadar ilerleyen ve uzayan bir mesele de bilinçli mahkeme süreci devamında başarıya kavuşulur. Davacı ve davalı bilinçli bir şekilde mahkemeye hazırlandıklarında daha kolay ve sonuca tabi bir hedef oluşur.

Kiracımı Nasıl Çıkarabilirim? Haklar Nelerdir?

Kiracının çıkması için kira sözleşmesinde sürenin dolması gerekir. Bu sürenin dolmasına rağmen kiradan çıkmamakta ısrarcı olan kiracı hakkında işlemler başlatılır. İcra takibi başlangıcı ile takibe alma işlemi gerçekleşir.

İcra takibi haricinde ev sahibi davaya da başvurabilir ve dava süreci sonucuna karar kılınabilir. Dava sonucunun nasıl gerçekleşeceği ise belirli nedenlere ve durumlara göre değişir. Bilinçli bir şekilde ilerleyen dava süreci, adınıza haklı olduğunuz kısımlarda avantajlı bir şekilde oluşacaktır.

Kiracımı nasıl çıkarabilirim sorusuna cevap, en kısa ve en hızlı yolu icra takibi ile talep edilen çıkış işlemidir. Kiracının tahliyesi istenerek takip altına alınan durumu karşısında en kolay evden çıkarma işlemini gerçekleştirmiş olursunuz.

Eğer kiracı belirlenen sözleşmeleri kira ücretini ödemezse ve 30 gün sonunda ödememe tarzı bir durumla karşı karıya kalınırsa ihtarname gönderilir.

İhtarnamede yer alan 30 gün süre zarfı içerisinde kiracı kira bedelini ödemezse kira sözleşmesinin feshi sağlanabilir. Sözleşmenin feshedilmesi ile beraber ev boşaltılmış, kiracı çıkartılmış olur.

Ev sahibinin ekstra bir taşınmazı bulunmuyorsa ve o ev içerisinde kalması gerekiyorsa mahkeme kararı ile kiracıyı evden çıkarabilir.

Ev Sahibi Kiracıyı Nasıl Tahliye Eder

Kiracımı nasıl çıkarabilirim sorusuna cevap arıyorsunuz. Eğer kira sözleşmesinde anlaşılan ve hususlandırılan ücret detaylarına uyulmazsa fesih konusunda konuşulabilir. Kira ücretini sene içerisinde 2 kez geciktiren kiracı, fesih durumuna tabi tutulabilir.

Ama tabi ki bu durum, 2 kez geciken kira bedelinin ev sahibi tarafından bildirim yapmak adına ihtar gönderimi gerçek olduysa fesih hakkı doğar.  Aksi takdirde kiracının bedeli geciktirdiği resmiyete anlaşılmaz ve ortaya çıkmaz.

Kiracımı nasıl çıkarabilirim, 2 kere kira ücretinin geciktiği ortaya çıktıktan sonra ev sahibi evi boşaltması için kiracıya dava açabilir. 1 yıl için anlaşma yapılan kira sözleşmesi bünyesinde tahliye durumun gerçekleşmesi için ev sahibi veya ev sahibi yakınlarının konuta ihtiyaç duyması gerekir.

Konuta duyulan ihtiyaç devamında, 1 senesini dolduran kiracıyı tahliye etme hakkına sahip olursunuz. Böyle bir durumda ev sahibi kiracıya süre sonunda tahliye davası açmalıdır. Açılan tahliye davasının sonucu ise sağlanması gereken şartlara uyumluluk gösterildiğinde avantajlı ve olumlu bir şekilde lehine sonuçlanır.

Sorunlu Kiracı En Kolay Nasıl Tahliye Edilir? Kiracımı Nasıl Çıkarabilirim?

Kirayı ödemeyen ve ev sahibini sık sık mağdur eden kiracı ile kira sözleşmesini iptal mi etmek istiyorsunuz? Kiracınızın sene içerisinde 2 kez geciken ödeme yaptığını ihtar ederseniz tahliye Davası sırasında işlemler daha kolay bir hal alacaktır.

Kiracımı nasıl çıkarabilirim sorusu için tahliye davası açılarak kiracının evden çıkarılması sağlanabilir. Davanın süresi ise mahkeme yoğunluğu ve dava çeşidine göre değişiklik göstermektedir.

Bilinçli bir şekilde hareket etmek için siz de Arı Hukuk ile iletişim kurabilir ve destek alabilirsiniz. Alanında uzman avukatlar ile çalışmak, dava sonuçlarında başarıyı getirir.