2021 Yılı Ankara Boşanma Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Ankara boşanma avukatı, aile hukuku uyuşmazlıklarını yasal tavsiye veya dava yoluyla çözen avukattır. Ancak boşanma avukatı olarak adlandırılan bir hukuk dalı kanunda tanımlanmamıştır. Dünyada pek çok hukuk sisteminde yaygın olarak kullanılan boşanma avukatı terimi bir uzmanlık alanı iken, Türk hukuk sisteminde henüz böyle bir düzenleme bulunmamaktadır. Aile hukuku, medeni kanunda kendine özgü yasal düzenlemeleri olan çok geniş bir özel hukuk alanıdır. Boşanma avukatı genel olarak aşağıdaki davalara veya işlere bakar:

• Çekişmeli boşanma davası
  • Anlaşmalı boşanma davası
  • Mal paylaşımı yoluyla boşanma
  • Mal rejimine ilişkin her türlü sözleşme
  • Maddi dava ve manevi tazminat
  • Çocukların velayetine ilişkin uyuşmazlıklar
  • Nafaka taleplerine ilişkin uyuşmazlıklar

Boşanma avukatı ile bir dava açmak istiyorsanız, avukata bir vekâletnamenin verilmesi şarttır. Boşanma davasının kişilik hakları ve medeni durum üzerinde güçlü bir etkisi vardır. Bu vekâletname dava açıldığı anda mahkemeye sunulur. Başta da belirtildiği gibi boşanma avukatının en temel ve önemli görevi boşanma dilekçesini gerekçelendirmektir. Boşanma dilekçesi, evlilik tarihi ve boşanma nedeni objektif olarak dinlendikten sonra yasallığı araştırılmalıdır.

Ankara Boşanma Avukatının Davalardaki Önemi

Boşanma avukatı hakkında kapsamlı bir soruşturma yaptıktan sonra avukata başvuran vatandaşlar, avukatlarla birlikte çalışarak bir plan yapacak ve sürecin işlemesine hazırlık yapacaktır. Bu ön aşamada başarılı olan avukat, sürecin sorunsuz bir şekilde tamamlanması için elinden gelen her şeyi yapacaktır. Dilekçeyi doldurup yetkili mahkemeye sunarak mahkemeye şikâyette bulunma süreci gerçekleştirilir. Davayı açtıktan sonra deneyimli boşanma avukatı, adımları tek tek geçerek hızlı bir sonuç almak için büyük önem taşımaktadır. Davanın seyrini değiştirebilecek etkili ifadeler, mahkemenin karar vermesinde de etkili olacaktır. Alanında deneyimli ve başarılı deneyime sahip boşanma avukatları öncelikle tercih edilen avukatlardır.

Ankara boşanma avukatlarının amacı, yargı aşamasında ilk duruşmaya katılması gereken tarafların haklarını korumaktır. İlk duruşmada yaptıkları savunma sayesinde itiraz hakları ellerinden alınmaz. Bunun ardından ikinci duruşmadan başlayarak avukatlar mahkemeden topladıkları tanıkların dinlenmesini ister. Tanıklar için yakınlık zorunlu değildir. Aile üyeleri, aile üyesi olmayanlar gibi tanıklık edebilir. Şahit sayısında bir sınırlama yoktur. Bu nedenle avukatlar, kabul edilebilir beyanlarda bulunan ve tanıklığı güçlü kişileri seçmekle görevlidir. Tüm bu aşamalarda ise boşanma avukatı ücreti merak edilir.

Ankara Boşanma Avukatı Ücretleri 2021

Ankara boşanma avukatı ücretleri 2021 yılı için barolar ve Adalet Bakanlığı tarafından yıllık olarak yayınlanan tablodan ortaya çıkmaktadır. Boşanma avukatı ücretleri, yapılacak faaliyetin türüne, hukuki uyuşmazlığın karmaşıklığına, dava açılması durumunda sürecin ortalama süresine vb. bağlıdır. Bu gibi sebepler dikkate alınarak tarafların özgür iradeleri ile karar verilebilir. Taraflar (avukat-müvekkil) boşanma vekâlet ücretinin ne zaman ve ne şekilde ödeneceğini belirlemekte serbesttir. Ücret, dava veya işin başlangıcında veya dava kapandıktan sonra ödenebilir.