Soy Bağı Davası

Soy bağı; Anayasa Mahkemesi Resmi Gazete’de yayımlanan kararının 282. maddesi gereğince çocuk ile ana arasındaki soy bağı davası doğum halinde kurulmaktadır. Çocuk ve baba arasındaki soy bağı ise ana ile resmi evlilik, hâkim kararı ya da tanıma yoluyla kurulur. Soy bağının evlat edinme yoluyla da kurulması mümkündür. Soy bağı davasına ilişkin tüm hukuki süreçte sizlere alanında uzman Avukatlarımız ile yardımcı oluyoruz.

Babalık Davası

Erkek ile çocuk arasında tanıma yoluyla soy bağı kurulur. Erkek ve çocuk arasında soy bağı olması, değiştirilmek istenmesi halinde babalık davası ile soy bağının reddi davası açılmalıdır.

Soy bağının Reddi Davası

Evliliğin devam etmesi halinde ya da evlilik birliğinin sona ermesi ile 300 gün içerisinde doğan bir çocuğun babası evlilik birliğinde bulunan eştir. Baba tarafından verilen babalık karinesi ile soy bağı kurulur. Sürenin geçmesi ile çocuk erkek olan eşle bağ kurması ya da evlilik sırasında iken gebe kaldığına yönelik ispatlanması halinde geçerlidir. Erkeğin gaip olması halinde ise 300 gün süre, erkeğin ölüm ihtimali ya da en son haber alınan tarih itibariyle başlar. Erkeğin çocuğu kabul etmemesi halinde ise soy bağının reddi davası açması ve babalık karinesini çürütmesi gerekir. Soy bağının reddi davası ise çocuğa ve anneye yönelik açılır.