Anlaşmalı Boşanma Süreci Nasıl İşler?

Anlaşmalı boşanma süreci aslında boşanma davalarında en rahat şekilde ilerleme kaydeden süreçlerdendir. Arı Hukuk ile tüm sürece vakıf olmak ister misiniz?

Boşanma sırasında eşler karşılıklı anlaşma ile bu süreci ilerletebilirse her iki taraf için de sağlıklı bir süreç geçerli olur. Anlaşmalı bir boşanma sürecinde mal paylaşımı, velayet ve diğer işlemler her iki tarafın da menfaatine sunularak ortak bir maddeleme ile tamamlanır. Arı Hukuk profesyonel ekibi ile boşanma davalarında her konuda sonsuz hizmet ve danışmanlık vermektedir.

Anlaşmalı Boşanma Nedir?

Anlaşmalı boşanma dava süresince, karşılıklı anlaşma sağlanarak evliliğin sonlanması süreçte işlenir. Eşler evlilik birliğini anlaşmalı bir şekilde sonlandırmaya karar verdiklerinde mahkeme sırasında ve resmiyette de anlaşma sağlanması, anlaşmalı boşanma için bir açıklamadır.

Evliliğin bitiş nedeni ilgili olmaksızın karşılıklı tarafların aralarında anlaşması esas alınır. Anlaşmalı boşanma süreçlerinde oldukça rahat, kısa ve sorunsuz bir zaman dilimi oluşur. Mahkeme sırasında da alınacak kararın hızı bu anlaşma durumuna bağlı olarak değişmektedir.

Anlaşmalı boşanma süreci içerisinde anlaşma sağlanan konular arasında; velayet, mal paylaşımı ve nafaka yer almaktadır. Tüm sıralanan bu başlıklarda iki taraf da memnun kalacak şekilde anlaştığında mahkeme süresince herhangi bir yıpranma yaşanmaz.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü Örneği!

Anlaşmalı boşanma protokolü, eşlerin boşanma dahilinde anlaşma sağladığı konuların sözleşmeye dökülmesi ve resmiyet ile buluşması esas alınır. Eşler protokolde yer alan tüm madde ve hususlarda mutabık olmalıdır ve yazılı bir hale dökülen kâğıt üzerine imzalarını atmalıdırlar.

Anlaşmalı boşanma süreci temelinde yer alan protokol, boşanma süresince anlaşma sağlanan tüm şartlar için bir nevi gösterge ve belirleyicidir. Boşanma süresi içerinde ister anlaşmalı boşanma gerçekleşsin isterse de çekişmeli boşanma davası vuku bulsun mahkeme protokole göre bir ilerleme kaydedecektir.

Peki ya protokol içeriğinde neler yer alır?

• Kişisel eşya iadesi
  • Tazminat
  • Nafaka talebi
  • Ziynet eşyaların iade süreci
  • Ev eşyası paylaşımı
  • Vekalet ücretleri
  • Çocuk bulunuyorsa velayetin kimde kalacağı
  • Velayetini almayan taraf için görüşme tarihleri
  • Taşınır veya taşınmaz mal paylaşımı

Anlaşmalı Boşanma Süreci Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma dahilinde belirli ortak konular üzerinde anlaşmaya varıldığının sonucu olarak protokol uygun bir şekilde hazırlanmalıdır. Duruşma gününde tüm koşullara uyum sağlandığında ve herhangi bir terslik olmadığı sürece boşanma gerçekleşmiş olacaktır.

Verilen kararın her iki tarafa da tebliğinin gerçekleşmesi ile artık bu karar kesinleşir. Tüm ihtimaller dahilinde anlaşmalı boşanma dava süresi 1 ila 3 ay arasında değişkenlik göstermektedir. Fakat çekişmeli boşanma davasında yaşanacak anlaşmazlıklara bakıldığında son derece kolay ve hızlı bir karar alım süreci gerçekleşecektir diyebiliriz.

Anlaşmalı Boşanma Süreci Nasıl Olur?

Anlaşmalı boşanma için Aile Mahkemesi’ne bir dava açılmalıdır. Bu süreçte profesyonel bir destek almak ve daha konforlu bir şekilde tüm işlemleri halletmek için Arı Hukuk ile çalışabilirsiniz. Boşanma süreci için öncelikle boşanma protokolü hazırlanır. Aynı zamanda dava dilekçesi ile de beraber dava için başvuru geçekleşir.

Karar doğrultusunda belirlenen mahkeme tarihinde protokolün onayı hakim karşısında verilerek boşanma işlemi gerçekleşir. İşlemler anlaşmalı boşanma çerçevesi içerisinde oldukça kolay bir şekilde ilerleme göstermektedir.

Anlaşmalı Boşanma Süreci Nasıl İşler?

Anlaşmalı boşanma süreci için işlemler öncelikle anlaşma sağlanan konuların belirtildiği protokolü hazırlamak ile başlar. Devamında dava dilekçesi hazırlanır ve boşanma protokolü ile birlikte Aile Mahkemesi’ne ulaştırılır. Böylelikle belirlene tarihte duruşmaya taraflaırn çıkması ve onay vermesi ile işlemler tamamlanır.